Grafenau

14 Juli 2012

Aangekomen in bayernpark Grafenau. Eenvoudige huisjes, maar voor ons ruim voldoende! Geen luxe, maar schoon en lekkere bedden! 's Avonds lekker eten bij Zum Kellerman.

15 Juli

Zondagochtend in Grafenau. Er is een tuinmarkt om de grote vijver

En dan een wandelingetje, door Rosenau en Einberg, met hardlopen om droog thuis te komen! Een stukje off-road was hiet wel voor nodig, heuvel op door een weiland, vermoeiend!

16 Juli

Op het gemakje aan, rondje van 20 km. fietsen om er even in te komen.

17 Juli

Naar glasdorf http://www.weinfurtner.de/. Kunst met glas.

18 Juli

Dagje naar Praag. We worden met een busje opgehaald en in Freyung in een grote bus gedropt. In kilometers niet zo ver...maar zonder snelweg duurt de reis best lang! Inschrijven voor de reis kan bij de toeristinfo. Bij voldoende deelname gaat de reis door.

De Oosterse mens moet natuurlijk op de foto met de paleiswacht.

Het is al vroeg druk, om 10 uur in de ochtend loopt de stad al vol.

De gids brengt ons naar een klein restaurant, waar we het plaatselijke voedsel uitproberen, dat smaakt!

Mensenmassa voor de astronomische klok.

In het echt staat ie recht!

Met een muziekje teruggebracht naar Bayernpark Grafenau! Om 8 uur toch nog wel honger, dus op het park nog een hapje gedaan bij ondergaande zon.

19 Juli

We blijven bewegen. Wandeling naar Sankt Oswald. Vanwege donkere wolken denken we een kortere weg te nemen...maar voortaan vóór vertek een foto van het routebord nemen en niet erná!

20 Juli

De kindertjes worden opgehaald door Koos, wij gaan naar Keltendorf Gabreta.

Na een uurtje heb je dat gezien, dan nog even door naar Freyung. Wat blijkt..hier hebben we al eerder gelopen, bril laten maken en augurkenzaad gekocht...in 2010!

21 Juli

Wandelen door de Steinklamm. Gedeelte van de route afgesloten, dus moesten we even bergop in plaats van de rivier.

Lekker weer, geweldig rustige omgeving, dus lopen we ook maar weer terug, in plaats van met de trein terug te gaan! Pad op het pad, doodstil, zelfs als we al 30 meter verder gelopen zijn.

Lekker, die Faxe, leuk blijk die ACDC

22 Juli

Leuk rondje gefietst, heuvels zijn best vermoeiend! Beetje lezen, studeren en niks doen!

23 Juli

Toch nog maar een keer naar het Baumwimpfelpad. Ook voor een tweede keer is dit leuk! Zeker met dit stralende weer!

Dan nog maar een lekker 2-persoonsijsje op terras in Grafenau.

's Avonds een zo vlak mogelijk rondje fietsen met tweeën, maar dat valt niet mee!

24 Juli

Uurtje waterfietsen op de Rothauersee. (als je daar toch bent, ga zeker naar het Bayrischewald museumdorf, daar zijn we al eerder geweest). Rondje langs het meer gelopen en een lekker biertje gedronken. Veel wind vinden de Duitsers!

25 Juli

Met de Bayrischewald Zug naar Zwiesel. Museumpje bezocht

26 Juli

Rustig aan, eten op het park en dan vanacht om 12 uur in de auto zitten om naar huis te gaan!